klever travel
Cauta:  
         
8 MITURI din si despre CALATORII
mituri din turism 1
telefon in avion 1
mituri 2 adevarat sau fals
duty free 44
jet lag 23
Calatoriile ne ofera de secole, sansa sa ne largim orizonturile, la propriu si la figurat.

Explorarea de noi teritorii si noi culturi, descoperirea unor noi abordari si stiluri de viata, intelegerea altor popoare si religii, experientele noi din calatoriile noastre au oferit revelatii, idei si deschidere spre nou, calatorilor din toate timpurile. De la calatoriile necesare la expeditiile de descoperire, de la calatoriile de placere la cele pornite din setea de cunoastere, oameni au evoluat si s-au dezvoltat continuu.

Mai ales ca istoria a dovedit ca suntem o specie migratoare iar societatea moderna ne obisnuieste si chiar ne obliga sa luam o pauza, sa ne relaxam si sa ne limpezim mintile undeva departe de problemele si stilul nostru de viata de zi cu zi.

Daca e sa luam in considerare cel mai evident aspect al calatoriilor, acesta este miscarea. Multumita tehnologiilor moderne, acum putem sa strabatem distante imense cu o viteza considerata inumana cu un secol inainte. La pas normal, intr-o ora poti sa strabati cam 5 km – adica cam de doua sute de ori mai putin decat viteza normala a unui Boeing 737. Viteza avioanelor de azi ne permite sa ne schimbam locatia fizica cu o usurinta fantastica. Ganditi-va numai cat de fascinanta este realitatea noastra cotidiana: azi putem depasi soarele si ajunge dintr-un climat in altul in doar cateva ore!

Oportunitatile de a calatorii oriunde in lume, sunt astazi mai mari ca niciodata.

Lumea a devenit practic mai mica pentru noi, insa teama de necunoscut ramane la fel de valabila astazi ca si in secolele trecute.

Informatia circula rapid in zilele noastre si, cu totii avem acces la ea. Insa tocmai aceasta avalansa informationala poate deveni o sursa de confuzie. Aflam tot felul de povesti ciudate, suntem bombardati cu stiri spectaculoase, senzationalul si misteriosul este cautat in orice situatie si in orice fapt banal. Stirile si informatiile, devin interesante cand surprind si cand atrag atentia.

Povestile si informatiile care ajung la noi "de peste mari si tari" sunt de multe ori exagerate sau usor denaturate. Jumatati de adevar sunt percepute ca adevaruri de necombatut, interpretari personale devin convingeri si se propaga ca realitati evidente.

MITURI urbane se impletesc cu stiri exagerate si cu MITURI din si despre calatorii.

MITUL este o poveste sau o realitate lipsită de un temei real. Un scenariu referitor la un context anume, care nu este dovedit ca veridic, desi este de multe ori acceptat ca plauzibil sau chiar perceput ca real. O preconceptie, uneori validata si adesea invalidata de realitate.

Am selectat pentru voi cateva MITURI de CALATORIE, povesti si preconceptii, care, fie nu sunt dovedite stiintific, fie sunt bazate pe exagerari si, nu de putine ori, sunt preconceptii diferite de realitatea concreta. Sau nu.


1. TELEFONUL MOBIL POATE PROVICA UN ACCIDENT AVIATIC

Utilizarea telefoanelor mobile si a echipamentelor electronice in timpul decolarii si aterizarii avioanelor a fost interzisa in anii 90. Si asta din dorinta de a evita orice risc posibil, ca echipamentele mobile ale pasagerilor sa interfereze cu echipamentele avionului si instrumentele pilotului. Aceasta interzicere este inca in vigoare, desi un studiu realizat de Administratia Federala a Aviatiei (FAA), in anul 2006, nu a dovedit ca device-urile mobile interfereaza cu instrumentele de bord. Cu toate acestea, nu s-a putut dovedi nici ca NU exista absolut nici o sansa de interferenta. Multe linii aeriene permit apeluri telefonice si ofera chiar internet si servicii de comunicatii la bordul aeronavei. Pentru a nu isi asuma nici un risc, in timpul decolarii si aterizarii, comnpaniile aeriene isi roaga pasagerii sa opreasca echipamentele mobile personale. MIT sau REALITATE? As inclina sa cred ca avem de-a face cu un MIT! Pana la proba contrarie... Si totusi, hai sa nu riscam si sa nu ne testam norocul!


2. DACA REAZERVI BILETE SAU VACANTE DIN TIMP, CUMPERI MAI IEFTIN

Iata un "mit" care are fara indoiala partea lui de ADEVAR DEMONSTRAT. Daca iti rezervi bilete de avion sau vacante din timp, folosind celebrele Early Bookings, ai toate sansele sa beneficiezi de tarife reduse si mai mici decat daca ai fi cumparat cu putina vreme inainte de data plecarii. Cu toate acestea, Early Bookingul si Rezervatul din Timp nu sunt solutii infailibile.
Exista situatii in care ofertele de ULTIM MOMENT, nu mai putin celebrele LAST MINUTE, sunt chiar mai tentante decat Early Booking-urile. Insa nu iti poti permite sa astepti sa vezi daca pentru destinatia ta favorita, in exact data ta de plecare, vor exista oferte de ultim moment. Daca insa esti dispus sa risti si sa astepti, dar mai ales daca esti flexibil atat in ceea ce priveste destinatia aleasa cat si in ceea ce priveste data de plecare, poti "prinde" oferte excelente si in ultimul moment.
Asteptarea ofertelor Last Minute e o strategie riscanta, si ai nevoie de noroc pentru a te bucura de o asemenea oferta, potrivita intereselor tale si chiar mai ieftina decat ofertele Early Booking initiale. Prin urmare, nu e un MIT. Ci este o Realitate confirmata de anumite exceptii...


3. IN STRAINATATE TREBUIE SA TE TARGUIESTI SI SA NEGOCIEZI LA CUMPARATURI

Mit sau Realitate? La fel ca in situatia anterioara, depinde! In unele culturi targuiala si negocierea sunt nu doar acceptate ci chiar asteptate. In unele tari, turistilor li se ofera sau prezinta tarife dublate sau triplate. Tocmai fiindca e asteptata o negociere. Si, evident, negocierile se poarta acolo unde preturile nu sunt afisate. Sau unde preturile afisate sunt evident preturi de pornire si nu preturi reale. In THAILANDA, in TURCIA, in lumea araba, spre exemplu in EGIPT, negocierea este fireasca si trebuie facuta fara retineri. 
Pana unde merge insa targuiala si cat de dramatic se poarta negocierea, asta depinde de situatie, de tara si de cumparator. Daca, pana la urma, consideri ca pretul obtinut este unul corect, atunci e firesc sa-l platesti, caci pana la urma asta este un Pret - intalnirea cererii cu oferta. 
M-am surprins negociind in Tailanda pentru a obtine o reducere ce echivala cu 1 ron. Si am realizat atunci ca, desi era in regula sa ma targuiesc cu vanzatorul, probabil nu merita sa pierd timp si energie pentru a obtine 1 ron discount. Ba chiar, am realizat ca pretul obtinut mi se parea oricum mic si m-am simtit chiar vinovat ca am cautat sa obtin un pret si mai mic. Asadar, chiar daca e acceptabil si de asteptat sa negociezi si sa te targui cu vanzatorii, in anumite momente nu merita si nu e neaparat necesar sa o faci.


4. RISTI SA FII JEFUIT IN STRAINATATE

Nu e atat de important de unde esti. De multe ori exista o senzatie ca in calatoriile tale, riscul sa fii jefuit este mai mare decat acasa. Poate fiindca esti intr-un loc necunoscut, printre oameni diferiti si necunoscuti. Poate simti ca, fiindca esti turist, atragi atentia si tentezi hotii locali. 
Daca mergi din Bucuresti in Viena sau Paris, in mod invers, vei experimenta o relaxare bazata pe gradul superior de civilizatie pe care il observi. Insa si in Viena sau Paris sunt hoti de buzunare, si nu neaparat tot romani de-ai nostri.
Daca mergi insa in Bagnkok sau in Cairo, vei fi foarte atent cu obiectele personale si vei avea o teama continua ca vei putea fi jefuit. Cu toate acestea, rata criminalitatii din Bangkok este sub cea din Chicago, spre exemplu. 
Perceptiile legate de riscul de a fi jefuit intr-un oras strain sunt adesea distorsionate. Faptul ca turistii sunt fascinati de ceea ce vad,  ii face vulnerabili in fata hotilor de buzunare. Daca ramai vigilent si atent cu obiectele tale de valoare, nu risti sa fi jefuit in strainatate, mai mult decat acasa. Asta evident si in functie de zonele si tarile pe care alegi sa le vizitezi.


5. JET LAG-ul este cauzat de lipsa somnului
 
Acesta este un MIT DE CALATORIE clasic. Oricine a calatoriti pe distante mari cu avionul, a experimentat jet-lag-ul. Schimbarea rapida a fusului orar poate provoca confuzie si este asociata de organism cu oboseala. Insa Jet Lag-ul nu are legatura cu lipsa efectiva a somnului. Poti chiar sa dormi ore in sir in avion si tot vei avea probleme de acomodare la destinatie. Ceasul biologic pe care organismul tau il foloseste pentru a-si regla apetitul, nevoile si chiar temperatura si tensiunea, este bulversat si chiar dat peste cap. Lumina zilei influenteaza cel mai puternic acest ritm biologic. Calatoriile spre est, si astfel scurtarea zilei genereaza probleme de acomodare mai mari si un jet lag mai evident decat calatoriile spre vest.


6. EXCURSIILE SI TURURILE ORGANIZATE NU SUNT "EXPERIENTE AUTENTICE"

Exista cu siguranta turisti care sunt convinsi ca Circuitele si Tururile organizate sunt experiente artificiale si regizate. Genul acesta de turisti cauta sa descopere singuri si neorganizat destinatia pe care o viziteaza. Ei considera ca daca raman "turisti independenti" vor gusta savoarea locala mai bine si mai direct decat ca parte a unui grup. 
Cu toate acestea, un Tur sau o Excursie bine oreganizata, cu un Ghid experimentat, empatic si priceput, va poate oferi o experienta fantastica. Veti putea afla informatii si detalii pe care singuri le-ati fi ratat. Un ghid local va stii ce locuri nu trebuie ratate, ce trebuie neaparat vazut, la fel cum va stii si ce locuri trebuie evitate, ce ore trebuie evitate si, deasemenea va stii cel mai bine in ce ordine trebuie vizitate anumite atractii. Perspectiva locala si disponibilitatea ghidului de a raspunde la intrebari si lamuri curiozitati sunt alte argumente in favoarea unei experiente de Circuit sau Tur Organizat.


7. CROAZIERELE SUNT ALL INCLUSIVE

Pasagerii care se imbarca pentru prima oara pe un Vas de Croaziera, mai ales daca nu au cumparat Pachetul de la o Agentie de Turism, au senzatia ca vor beneficia de servicii ALL INCLUSIVE pe vapor. Si de aceea isi pun portofelul deoparte sau, mai grav, nu isi iau cu ei destui bani sau Carduri de Credit. In functie de Linia de Croaziera pe care te imbarci si de pachetul pe care l-ai cumparat, vei avea de platit bauturile alcoolice. Sau numai o parte din bauturile alcoolice din meniu vor fi incluse in Pachetul deja achizitionat. Pe vas, vei mai ave probabil de chitat niste mici taxe, tipsuri pentru personal si, probabil ca iti vei dori sa beneficiezi de anumite servicii care nu sunt incluse in pretul platit de acasa. Foarte putine Croaziere sunt cu adevarat All Inclusive. Iar Excursiile la sol se platesc de fiecare data, fara exceptie. La fel si serviciile la SPA si, de cele mai multe ori, acessul la Internet.


8. MAGAZINELE DUTY FREE AU OFERTE EXCELENTE

In realitate, ai sanse mari sa obti un pret mai bun ca acasa mai ales atunci cand cumperi alcool si/sau tigari. Eventual, cand cumperi dulciuri la oferta si in cantitati mari (multe ciocolati Tobleronbe sau pungi mari de bomboane).  Magazinele duty-free din aeroporturi fac profituri mari, deoarece calatorii se asteapta sa obtina preturi bune si chilipiruri. Si nu e intotdeauna asa. 
Se stie ca turistii aflati in tranzit sau cei care parasesc tara, vor cauta sa scape de valuta necheltuita inca. Unele produse cumparate in Duty Free sunt la preturi asemanatoare sau mai mari ca cele ce se gasesc in magazinele obisnuite, de pe strada, in tarile vizitate. Ba chiar, exista produse care sunt mai scumpe in Duty Free decat in anumite magazine de acasa. Asadar, nu presupuneti ca un pret e bun doar pentru ca este afisat intr-un magazin de tip Duty Free


Nu conteaza cat de experimentat esti ca si calator, in cate tari straine ai fost sau cat timp ai fost plecat din tara. Fiecare dintre noi a auzit povesti de la prieteni sau cunoscuti, a citit pe net sau a aflat din media povesti si sfaturi care se vor fi dovedit false sau nu intocmai adevarate.

Anumite mituri de calatorie sunt de fapt niste presupozitii care rezista si persista in timp, chiar daca nu sunt intotdeauna si intocmai reale.
 
Fiecare om e special la fel cum fiecare situatie e diferita. Un Turist Klever cauta sa verifice informatiile pe care le primeste, sa le treaca prin filtrul personal si sa decida ce riscuri isi asuma si ce asteptari isi face. 

Ne-am bucura sa ne completati sau contraziceti daca e cazul. Sa impartasiti cu noi din experientele voastre. Sa ne povestiti despre preconceptiile dovedite false si despre Miturile pe care le-ati distrus in calatoriile voastre.




VACANTA TA
E-mail
Destinatie
Precizari
Cod
Contact
Strada Valerian Prescurea, nr 21-23, parter, apartament 2, sector 4, Bucuresti (Vis-à-vis de Nr 28, zona Europe Eye Hospital, intre Bd-ul Cantemir si Calea Serban Voda)

GSM office +4 0720.999.271
RDS +4 031.410.00.56
+4 031.410.00.64
Vodafone +4 0371.489.684

Asistenta Online
  Yahoo: KleverTravel
 Skype: KleverTravel
  Email: office@KleverTravel.ro

Program
Luni - Vineri: 10.00 - 18.30



Va rugam sa introduceti adresa de email:








   Despre noi    Licenta si POLITA de ASIGURARE Klever    Arhiva    
   Copyright ©2006-2015 klevertravel.ro. Toate drepturile rezervate.