klever travel
Cauta:  
         
Cele mai spectaculoase 11 poduri
akashi
millau 1
clifton bridge 1
river kwai
storebaelt bridge
firth of forth bridge
podul suspinelor
garabit bridge
alcantara bridge
under the bridge Bosfor
bosfor bridge noaptea
sydney bridge
sydney bridge noaptea
millau bridge 2
millau 3
millau 4
millau 5

La prima vedere, un pod nu pare o destinatie mai interesanta decat o autostrada sau un lift. Privim podurile ca fiind simple modalitati de a traversa un rau sau o vale, mai degraba decat obiective finale ale unei calatorii. Podurile, lifturile si celelalte asemenea constructii au fost facute pentru a indeplini o anumita functie, de a ne duce din punctul A in punctul B mai repede decat ar fi posibil in vreun alt fel. Date fiind acestea, de ce ar fi cineva, in afara vreunui inginer sau arhitect mai curios, interesat sa vada in ele o atractie turistica?

In ceea ce priveste lifturile sau autostrazile, cred ca vorbesc in numele majoritatii cand spun ca nu ofera mai mult decat functionalitate. Cu toate acestea, podurile sunt "o alta mancare de peste". Pozitionate deasupra unei vai cu paduri tropicale, deasupra unor rauri involburate, sau pur si simplu deasupra unor hauri fara sfarsit, podurile ne dau posibilitatea de a vedea lumea dintr-o perspectiva unica, una pe care Mama Natura nu intentionase sa ne-o ofere. E o experienta care se poate dovedi memorabila, desigur in conditiile in care stiti ce pod sa vizitati. Pentru asta suntem noi aici. Iata care sunt cele mai senzationale 11 poduri din intreaga lume:

11 - Podul suspendat Clifton, Avon Gorge, Bristol, Anglia
Designul propus pentru aceasta structura era foarte elaborat pentru anul 1793 : podul Clifton ar fi trebuit sa fie o structura masiva, cu mai multe nivele, incorporand un mic orasel cu grajduri pentru cai, biblioteca, mori de vant si o taverna. Chiar daca produsul final nu avea sa fie in totala concordanta cu viziunea initiala, a fost si a ramas un obiectiv excelent pentru turism.
Cu o anvergura de peste 200 metri si o inaltime de 75 metri deasupra defileului Avon, podul suspendat Clifton a fost obiectul unei intretineri meticuloase, aceasta permitandu-i sa ramana deschis din 1864. In ciuda aparentei de structura reminiscenta a unei ere apuse, podul s-a adaptat bine timpurilor actuale. Initial menit traficului de vehicule trase de cai, podul permite la ora actuala un trafic anual de peste 4 milioane de masini. Pentru ce trec aceste masini pe aici ? In mod cert multipasionatide botanicavin aici in masa pentru cele peste 30 de specii rare de plante care cresc in zona defileului Avon, si in fiecare august amatorii zborurilor in balon se aduna aici pentru Festivalul International.

10 - Podul Storebaelt, Marea Centura, Zealand, Danemarca
Podul Storebaelt este de fapt compus din doua poduri (unul estic si unul vestic) si un tunel, care impreuna formeaza Marea Centura a Marii Baltice si fac legatura intre cele doua insule daneze, Zealand si Funen. Acest proiect a fost unul foarte costisitor, devorand 806 milioane dolari in 12 ani de constructie, dar ducerea sa la bun sfarsit a fost de mare importanta pentru Danemarca si Uniunea Europeana totodata. Nu numai faptul ca Storebaelt reprezenta prima legatura intre Danemarca si Suedia, dar permitea de asemenea calatoria fara intrerupere din sudul Spaniei pana pe coasta de vest a Norvegiei, aducand continentul european cu un pas mai aproape de finalizarea interconectarii fizice totale.
Marea insemnatate a acestui pod isi regaseste ecoul in insasi structura sa. Numai podul de est are o anvergura de 1600 m, clasandu-l intre cele mai lungi din lume, iar cele doua turnuri ale sale reprezentand cele mai inalte puncte din tara. Calatoria cu masina de-a lungul podului de est din Zealand pana pe micuta insula Sprogo este o experienta magnifica, si soseaua uriasa pare ca se intinde pana la linia orizontului, lasand ochii privitorului sa scruteze vastul intins al Marii Baltice aflat la 75 metri dedesubt.

9 - Podul River Kwai, Mae Klong, Kanchanaburi, Tailanda
Desi podul este de fapt situat deasupra raului Mae Klong, podul este cunoscut pentrufaptul ca a fost inspiratie pentru clasicul film despre Al Doilea Razboi Mondial, "The Bridge on the River Kwai". Lasand la o parte aceasta mica discrepanta, mare parte din istoria acestei structuri este asemanatoare cu cea descrisa in film. Prizonierii de razboi aliati au construit podul ca parte a caii ferate ce lega Tailanda de Birmania, ca raspuns al nevoii japonezilor de a avea o ruta de aprovizionare pe masura ce invazia Tailandei se extindea. Intregul proiect a costat un numar impresionant de vieti omenesti, marturie stand cimitirul de razboi si muzeul aflate in apropiere. Podul a fost bombardat in 1945 si reconstruit dupa razboi.
La momentul constructiei sale, regiunea Kanchanaburi eradominata de jungla, mare parte ramasa si astazi neatinsa de dezvoltarea industriala, si merita explorata. Localnicii ofera plimbari pe elefanti in zona, punctul de atractie principal fiind reprezentat de uluitoarea cascada Pha That.

8 - Podul Firth of Forth, Firth of Forth, Queensferry, Scotia
In 1879, Scotiaera tara cu cel mai prost pod construit in istorie, acesta prabusindu-se in timp ce era traversat de un tren cu 75 de pasageri. Asadar, trei ani mai tarziu, inginerii care doreau sa faca legatura intre cele doua maluri ale Firth of Forth s-au gasit in fata unei incercari extraordinare: nu numai ca trebuiau sa construiasca un pod de peste 2400 metri lungime, dar trebuia sa fie suficient de rezistent pentru a multumi opinia publica tematoare. Solutia lor? Un design inteligent, materiale din abundenta si o caruta de bani. 54.000 de tone de otel si 21.000 de tone de beton au fost turnate in structura podului, in fapt doua brate uriase care uneau doua turnuri inalte de peste 100 metri.
Chiar daca proiectul s-a dovedit a fi extrem de costisitor pentru acea perioada, costand aproximativ 15 milioane dolari, produsul final a fost considerat cea mai sigura structura din lume. Podul a fost deschis in mod oficial in 1890 si chiar si astazi nici cele mai puternice vanturi nu il urnesc. Poate nu este cea mai frumoasa reusita tehnologica a omului, dar soliditatea sa il face un punct de atractie.

7 - Podul Akashi Kaikyo, Stramtoarea Akashi, Kobe, Japonia
Costul de 4,3 miliarde dolari pentru constructia podului Akashi Kaikyo, a constituit un record pentru cel mai scump pod construit vreodata. Pana la finalizarea sa in aprilie 1998, doua alte recorduri aveau sa fie atinse: cu cei peste 3900 metri, Akashi Kaikyo a devenit cel mai lung pod suspendat din lume, iar cele doua turnuri ale sale, ce se inalta la 283 metri, cele mai inalte din lume.
Unul din obstacolele intalnite de ingineri a fost reprezentat de crearea unui pod ce trebuia sa faca fata vremii din Japonia, cunoscuta ca fiind foarte brutala. Datorita aranjarii meticuloase a peste 300.000 kilometri de cablu, podul poate face fata unor vanturi de peste 300 km/h si unor eventuale cutremure de gradul 8,5 pe scara Richter. Daca credeti ca va tine rezervorul de benzina, lunga calatorie de pe insula principala pe insula Awaji ar trebui sa fie una destul de linistita.

6 - Podul Suspinelor, Venetia, Italia
Cu riscul de a strivi unele iluzii romantice des intalnite, ar trebui sa retineti ca Podul Suspinelor nu si-a capatat in mod corect numele. Credinta populara spune ca numele sau vine de la suspinele celor condamnati la moarte care traversau podul intre camera de inchizitie si Inchisoarea Regala. Aceasta conexiune a fost de fapt una falsa, popularizata in mare parte de scrierile secolului al XIX-lea ale lui Lord Byron. De fapt, la momentul constructiei podului in 1600, zilele Inchizitiei era demult apuse, iar singurii condamnati dusi in celulele Palatului erau hotii marunti. Asta nu inseamna ca acest pod de piatra construit in stil baroc nu va va smulge cateva suspine, dumneavoastra sau prietenei ce va va insoti la brat. Privelistea lagunei venetiene prin grilajele podului este considerata de neegalat. Vreti o alta perspectiva asupra Podului Suspinelor? Ce spuneti de o vizita pe sub el, intr-o plimbare cu gondola prin unul din canalele orasului. Cine stie, poate o astfel de plimbare romantica va duce la o schimbare a planurilor dvs. de seara alaturi de prietena sus mentionata.

5 - Viaductul Garabit, raul Truyere, Masivul Central, Franta
Chiar daca viaductul Garabit nu va fi niciodata cea mai cunoscuta opera a lui Gustave Eiffel (competitia reprezentata de Turnul Eiffel si Statuia Libertatii este destul de puternica), va fi in mod sigur intre primele locuri pe lista creatiilor acestuia. Aflat la peste 120 metri deasupra raului Truyere, acest pod era cel mai inalt din lume in 1884, data la care a fost finalizat. Anvergura de peste 565 metri a atras fara indoiala si mai multa atentie, dar ceea ce a facut acest pod remarcat la timpul sau a fost fara indoiala arhitectura.
Folosirea barelor din fier forjat au permis construirea unei structuri solide, dar in acelasi timp usoare, ieftine si relativ usor de construit. Construirea podului Garabit a necesitat doar cinci ani, ceea ce pentru mijlocul secolului XIX reprezenta o realizare deosebita.
Ceea ce face podul si mai atractiv este faptul ca a fost unul din ultimele proiecte ale lui Eiffel. La cinci ani dupa finalizarea podului, Eiffel a fost condamnat pentru frauda in Afacerea Canalul Panama. Cariera lui Eiffel nu si-a mai revenit, iar Garabit ramane una din ultimele realizari ale celui ce a fost probabil celmai mare inginer al secolului.

4 - Podul Alcantara, raul Tagus, Toledo, Spania
Construit initial in 98 A.D., podul Alcantara este considerat atat de ingineri cat si de istorici unul din cele mai bune exemple de arhitectura romana. Chiar daca a suferit numeroase renovari de-a lungul timpului, linia initiala si structura raman relativ intacte si mormantul primului sau constructor, Caius Iulius Lacer aflat in apropiere, reprezinta o dovada a originilor temporale ale podului. Podul Alcantara reprezinta poarta de intrare in orasul Toledo, care ofera si alte puncte de atractie pentru cei interesati de istorie. Ruinele unui circ roman, fortareata Alcazar si Catedrala in stil gotic il asteapta pe cel care poate sa se rupa de langa magnificul pod - o sarcina care s-a dovedit dificila pentru multi turisti.

3 - Podul Bosforului, Stramtoarea Bosfor, Istanbul, Turcia
Podul Bosforului a fost construit pentru a uni sectorul european de cel asiatic al Istanbulului, facandu-l primul pod intercontinental din lume. Inaugurarea sa in 1973 a facut fericiti multi soferi de tir turci, care se bazau pe o retea de bacuri supraaglomerata. Astazi, peste 200.000 de vehicule traverseaza cei peste 1070 metri ai podului zilnic, iar industria locala de bacuri de-abia se mentine la linia de plutire.
In viata nu te lovesti cu prea multe ocazii sa ai in fata doua continente privite dintr-un singur loc, iar Istanbulul reprezinta un context incantator pentru a face acest lucru.

2 - Podul Golfului Sydney, Golful Sydney, Sydney, Australia
Pana la finalizarea constructiei podului peste golful Sydney, singura modalitate de a ajunge din partea de nord, rezidentiala, a orasului in parte de sud, comerciala, era cu bacul sau o retea complicata de drumuri care includea cinci poduri diferite. Chiar daca inaugurarea calduroasa facuta podului in 1932 nu a reprezentat o surpriza, nimeni nu avea sa prevada interesul urias acordat structurii de intregul glob.
Milioane de turisti straini viziteaza Sydney anual, si putini pleaca fara sa admire aceasta minune arhitecturala. Botezat afectuos "umerasul de haine" de localnici, podul este cel mai mare pod cu arca de otel.
Privelistea reprezentata de pod este cu siguranta ceva special, dar privelistea de pe pod este ceva magnific. Tururi organizate cu ghizi pana in varful podului pleaca la fiecare zece minute, cu pretul a trei ore si 70 de dolari. Pretul poate parea un pic mare, dar privelistea Sydney-ului de pe punctul cel mai de sus al podului, aproximativ 135 metri deasupra marii, este considerat drept una din cele mai memorabile experiente oferite de acest oras.

1 - Podul Millau din Valea Tarn, Franta
Masinile circula pe deasupra vaii Tarn pe podul Millau, pentru 2,5 km la 270 metri inaltime. Acesta este cel mai inalt pod rutier din lume. Cel mai inalt pilon ajunge la 340 metri inaltime, ajungand astfel sa fie mai inalt decat turnul Eiffel. Podul acesta este incredibil. Imaginati-va calatorind pe un pod suspendat deasupra norilor...

Podurile numite in acest top sunt deosebite pentru perspectiva pe care o ofera - si nu ne referim numai la cea geografica, cu toate ca acesta a reprezentat unul din criterii. Unele din aceste constructii au intrat pe aceasta lista datorita perspectivelor istorice pe care le prezinta, fie datorita erelor din care provin, fie datorita semnificatiilor istorice. Altele reprezinta oglinda capacitatilor noastre tehnologice si de constructie. Indiferent in ce grup se incadreaza, toate aceste poduri se afla in top deoarece o vizita in aceste locuri se va dovedi o experienta deosebita, una care, chiar daca poate parea improbabil, va face sa merite calatoria in sine. Va asteptam comentariile, sugestiile si propunerile.




VACANTA TA
E-mail
Destinatie
Precizari
Cod
Contact
Strada Valerian Prescurea, nr 21-23, parter, apartament 2, sector 4, Bucuresti (Vis-à-vis de Nr 28, zona Europe Eye Hospital, intre Bd-ul Cantemir si Calea Serban Voda)

GSM office +4 0720.999.271
RDS +4 031.410.00.56
+4 031.410.00.64
Vodafone +4 0371.489.684

Asistenta Online
  Yahoo: KleverTravel
 Skype: KleverTravel
  Email: office@KleverTravel.ro

Program
Luni - Vineri: 10.00 - 18.30



Va rugam sa introduceti adresa de email:








   Despre noi    Licenta si POLITA de ASIGURARE Klever    Arhiva    
   Copyright ©2006-2015 klevertravel.ro. Toate drepturile rezervate.